Lions Clubs van België nemen in deze moeilijke tijden ook actie

27 maart 2020

LIONS Belgium MD112

PERSBERICHT

In het kader van ons universeel thema: ‘We Serve’ nemen de Lions Clubs van België in deze moeilijke tijden ook actie.

• Enerzijds hebben wij een Fonds opgericht om financieel tegemoet te komen aan onmiddellijke noden. Dit Fonds groeit door bijdragen elke dag (Actie Covid-19, BE12 3630 1354 6492 Humanitair Fonds Lions Clubs International MD112 Belgium). Op dit ogenblik is reeds een bestelling geplaatst van € 150.000 voor 60.000 FFP2 mondmaskers en voor 16.500 FFP1 mondmaskers, en dit bij een Chinees bedrijf geleid door een Belg wiens echtgenote Lion in China is. Deze mondmaskers zullen verdeeld worden waar, volgens de aanduidingen van Lions, die beroepshalve in de zorgsector zitten, de hoogste nood heerst. Daarnaast ook aan instellingen zoals bv. voor mindervaliden die nu reeds, jaar in jaar uit, op de steun van een Lions Club kunnen rekenen.
  • Anderzijds hebben ook een aantal Lions Clubs zelf reeds de handen uit de mouwen gestoken en zijn met acties gestart, bvb. het zelf maken van mondmaskers door leden die zich aan hun naaimachine hebben gezet.
  • Ook zitten er nog andere projecten in de pijplijn zoals de steun aan de snelle fabricatie van nieuwe beademingsmachines, steun aan wetenschappelijk onderzoek rond het Covid-19 virus, enz. Hiervoor bekijken wij hoe groot het Fonds wordt.

Uiteraard houden alle Clubs virtuele contacten met de door hen gesteunde instellingen en helpen ook lokaal waar noden zijn, zoals steun aan Voedselbanken, enz.

Contact: Marc Decoene (0497/52 63 31)
Imm. Past Governor District Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant (112B)
Responsible Communication Lions Belgium (MD112)